2041311204 |
Iniciació a l'enfocament restauratiu i mediació al Joan Llongueras |
2021-2022 |
Taller a centre. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
29/3/2022 - 15/6/2022 (20 hores) de 16:45h a 18:45h |
|
ESC Joan Llongueras |
|
c. Sant Fermí, 3 (Badalona)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Badalona
|
| |
|
|
| |
Accessos |
Veure plànol
|
Inscripció |
07/01/2022 - 18/01/2022 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Una escola restaurativa és una escola amable, capaç de generar relacions positives i saludables on tothom té la possibilitat d’expressar i compartir sentiments, emocions i necessitats, per tant, una escola restaurativa és una escola que escolta.
Generar espais que puguin permetre a cadascú explicar el seu punt de vista, la seva història, compartir sentiments, necessitats i pensar estratègies per a donar-hi resposta promourà la superació de qualsevol situació donada, la responsabilització, la reparació i la resiliència.
Anomenem escolta restaurativa a aquella que ens permet transitar pels 5 principis que planteja el model restauratiu de Belinda Hopkins i les preguntes restauratives.
Aquesta formació té la finalitat de donar a conèixer entre el professorat i posteriorment aprofundir l’enfocament restauratiu a l’escola i més endavant a la comunitat.
Aquestes pràctiques les entenem com a eina preventiva, que augmenta la cohesió dels grups classe, minimitzant per tant, l’aparició de l’assetjament i del bullying i d’altres tipus de conflictes. Segons l’enfocament restauratiu, quan apareix un conflicte, s’implica a tots els afectats, seguint un procés de diàleg per tal de comprendre els diferents punts de vista, contribueix a assumir les responsabilitats i proposa plans d’acció amb l’objectiu de millorar la situació de tots. Constitueix per tant, una eina molt indicada per a implementar-la en l’escola i incorporar-la al Pla de convivència.
|
| |
Objectius |
Objectiu general: Apropar les pràctiques restauratives (cercles, mediació...) a l’equip docent per a valorar el com poder implementar
aquests recurs al centre educatiu.
Objectius específics:
- Comprendre el conflicte i el seu impacte
- Apropar la metodologia dels cercles de diàleg i les seves utilitats pràctiques
- Treballar la capacitat de gestionar situacions de conflicte amb la mirada restaurativa
- Dissenyar, practicar i avaluar la aplicabilitat de les pràctiques restauratives a l’aula.
Objectiu operatiu:
- Acostar els continguts a les necessitats reals de l’equip docent.
- Dissenyar i fer arribar enquesta per a conèixer el context on es realitza la formació.
|
| |
Continguts |
Línies de treball
• Pràctiques restauratives
• Cercles de diàleg
• Reunions restauratives per abordar conflictes
• Mediació
Paraules clau
• Convivència
• Relacions positives
• Conflicte
• Comunitat
• Mediació
• Enfocament restauratiu global
• Cercles de diàleg
• Reunions restauratives
|
| |
Formador/a |
Mercè Barragan, Marta Zamora i Roser Arellano
|
| |
Avaluació |
Implementació de tècniques de mediació.
Actuacions fetes de mediació
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència al 80% de les sessions i valoració positiva d'una tasca proposada.
|
| |
Persones destinatàries |
Claustre del centre.
|
| |
E-mail |
crp-badalona@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimarts |
29/03/2022 |
1645 |
1845 |
Sessió 2 |
dimecres |
06/04/2022 |
1645 |
1845 |
Sessió 3 |
dimarts |
26/04/2022 |
1645 |
1845 |
Sessió 4 |
dimecres |
04/05/2022 |
1645 |
1845 |
Sessió 5 |
dimarts |
10/05/2022 |
1645 |
1845 |
Sessió 6 |
dimecres |
18/05/2022 |
1645 |
1845 |
Sessió 7 |
dimarts |
24/05/2022 |
1645 |
1845 |
Sessió 8 |
dimarts |
31/05/2022 |
1645 |
1845 |
Sessió 9 |
dimecres |
15/06/2022 |
1645 |
1845 |
|
| |